YALOVA ÇİFTLİKKÖY İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet BEŞİR´ in Öğretmenler Günü Mesajı

24 Kasım Öğretmenler günü ile ilgili İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet BEŞİR´İN  mesajı.
İlçe Milli Eğitim Müdürü Muhammet BEŞİR´ in Öğretmenler Günü Mesajı

Değerli Öğretmen Arkadaşlarım                                                                       

Öğretmenlik, damardan verilmiş bir güçtür. Öğretmen olmak, binlerce zorluğu göze alıp, mum gibi yanmak, aç kalmayı, açıkta kalmayı çamura batıp, dikenler üstünde yürümeyi göze almaktır. Öğretmenlik bir meslek değildir; öğretmenlik bir yaşam tarzıdır. Çarşıda, pazarda, yolda, okulda model olmaktır. Öğretmen, Mevlana’nın; “Ne kadar bilirsen bil, söylediklerin karşındakinin anladığı kadardır ” sözünü kendine düstur edinip, öğrencisinden en ufak bir bilgiyi dahi saklamamacasına, bütün bilgileri öğrencilerine tam olarak aktaran kimsedir.

Bir öğretmenin yüklendiği vazifeyi kavramak için şu hikâye yeterli olacaktır:

“Eski devirlerin birinde, bir kral ülkesindeki en asil insanı ödüllendirmek ister. Vezirleri bu insanı bulmak için aylarca araştırma yaparlar. Sonunda kralın huzuruna on adamdan müteşekkil bir liste getirirler. Bu adamlardan biri elindeki malı mülkü, ihtiyaç sahiplerinin hayrına kullanması ile tanınmış biridir.

Bir diğeri, “hukuk” bilgisinin derinliği ile takdire layık biridir.

Başka biri başarılı bir doktordur. Bir diğeri ise, insanlar arasındaki gerilimleri çözmek ile takdire layık görülendir.

Vezirler bunları saydıktan sonra ülkenin ücra bir kasabasında yaşamakta olan bir ihtiyardan söz ederler. Bu ihtiyar küçük bir evde ölümü beklemekle meşguldür. O ihtiyar adam, ne doktorlukta ne mühendislikte, ne de başka bir alanda uzmandır. Ama vezirler onun seçilmesini isterler. Kral nedenini sorunca baş vezir; ‘Efendim az önceki kişilerin konum ve başarılarını duydunuz, işte onların yarıdan fazlasına o ihtiyar öğretmenlik yapmıştır, ’ der.”

Bu hikâyeden anlaşacağı üzere toplumun beyin gücünü oluşturan insanlar öğretmenliğin mihenginden geçerler. Bunun yanı sıra, eğitimin ilk başladığı yer aile ortamıdır. Daha sonra fidan olarak öğretmene verilen çocuk öğretmenin dal budaklarını budaması ile şekil alır ve çevrenin beklediği bir model halini alır.

Bu yüzden öğretmenlerin mesleği, hem kutsal hem de büyüktür.

             Değerli Öğretmen Arkadaşlarım

Bir öğretmen öğrencilerini nasıl geliştirebileceğini bildiği zaman, öğrencilerin hem kapasite hem de eğitim hayatlarına yön vermiş olacaktır. Öğretmen açıklayan değil, açıklattıran bir konumda olmalıdır. Problemleri çözen değil, çözdürme rolünü üstlenendir. Günümüzdeki eğitimin nasıl olması gerektiğini bize gösteren Akif’in şu görüşü pek güzeldir.

Akife göre; “Öğretmene düşen görev, verdiği eğitimin aksiyona dönüştüğünü görmektir.” Bundan anlaşılacağı üzere ezberci, uyuşuk, üretmekten uzak nesillerin yetiştirilmesi, toplumun yerinde sayması demektir.

Öğretmenlik, cemiyetin bileşimini hazırlayıp mayasını kuran, hamurunu yoğuran işçidir. Çağdaş toplumlarda ileriyi gören, çevreyi tanıyan, iç düzenlemeyi tahlil eden öğretmenlere ihtiyaç vardır. İyi bir öğretmen sesini değil, sözünü yükselten olmalıdır.

Meslek itibari ile öğretmenlikte dört ana özellik aranır. Bunlar; genel kültür, özel alan eğitimi, pedagojik formasyon ve kişiliktir. Bir öğretmen genel bilgilerin yanında, kendi özel alanında en iyi olmalı ve bunları kişiliği ile birleştirerek öğrenciye sunmasını bilmelidir.

Öğretmen kendi alanını severek yaptığında, ancak verimli olabilir. Bir öğretmenin dersini anlatması yanında, öğrenciye sevgiyi de aşılaması gerekir. Çünkü sevgi her şeyden önce gelir. Severek bir işi yapmak, sonuca ulaşmak demektir. Öğretmen sonsuz feragat, sonsuz tahammül ve fedakârlık gerektirir.

İdeal öğretmen; “Her şeyde azim ve gayret gösterip, öğrencisini en iyi bir şekilde motive eden kişiliğe sahip insandır. Bir toplumun huzur ve mutluluğunu oluşturup devam ettiren kişidir. Öğretmenler, her zaman önde ve öncü olmalıdır. Öğretmen her zaman öğrencisinin gözünde birinci model alınacak kişi olarak gözükür. Bundan dolayı da öğretmenlerin her davranışlarına dikkat etmeleri gerekir. Çünkü en ufak bir hata, öğrenci için bir hayal kırıklığı olabilir. Öğretmen sevgi aşılayıp sevgi öğretmelidir.

Çünkü sevgiyle birlikte diğer kabiliyetler nevşü nema bulur. Yapılan bir araştırmada sert ve otoriter öğretmenlerin sınıfında öğrencilerin derse olan ilgilerinin çok az olduğu, hoşgörülü öğretmenlerin sınıfında ise öğrencilerin öğrenmeye daha iştiyaklı, daha kararlı oldukları görülmüştür.

Öğretmen öğrenciyi gelecek olarak görür. Onun iyi yetişebileceğine inanarak onun yetiştirilmesini üstlenir ve sabırla işe koyulur. Kolay değildir insan yetiştirmek. Sabırla, hatalarını göstererek düzeltmek gerekir. Zaten öğretmen için bunlar bir görev ve sorumluluktur.

Çok Değerli Meslektaşlarım

Öğretmenin ne öğrettiği kadar, nasıl öğrettiği, öğrencileri ile nasıl bir ilişki, iletişim, etkileşim içinde olduğu, öğrencilerini ne ölçüde tanıdığı ve onların beklentilerine ne ölçüde yanıt verdiği önemlidir. Öğretmenin rolü öğrenci ile etkileşimi boyutunda daha önemlidir.

Öğretmenlik; bilgeliğin, gelecek nesillere ufuklar açmanın, toplumları karanlıktan aydınlığa çıkarmanın, değişimin, çağdaşlığın, güvenin, başarının, hoşgörünün, dayanışmanın, sevmenin, saymanın, hayatı fark etmenin, kendini gerçekleştirmenin, bir şeyler beklemeden hep vermenin, geçmişin geleceğin imzası olan kutsal bir meslektir. Bu bilinçle çalışan tüm öğretmen arkadaşlarıma teşekkür ediyorum, sizler bizim için çok değerlisiniz. 

Bu önemli günde mesleğe yeni katılan öğretmen arkadaşlarımıza aramıza hoş geldiniz diyor; emekli olan kıymetli öğretmenlerimize bundan sonraki hayatlarında huzur temenni ediyor; şehit olan ve ebediyete intikal eden öğretmenlerimize de Allahtan rahmet diliyorum. Son olarak Peygamberimiz(SAV)’in bir sözünü aktararak bitirmek istiyorum. “Ya öğreten ol, Ya da öğrenen ol veya dinleyen ol, asla dördüncüsü olma. ” Saygı ve sevgilerimle…

                                                                                                                                                                                                                            Muhammet BEŞİR

                                                                                                                                                                                                                        İlçe Milli Eğitim Müdürü

ÇİFTLİK Mahallesi ATATÜRK Caddesi No 83 Kaymakamlık Binası 1. Kat ÇİFTLİKKÖY / YALOVA - 0 (226) 352 60 83 / 0 (226) 351 45 66

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.